10 dets hommikul kell 6:15 hakkasid minu seiklused pihta. Kodus uksest sain hästi välja, kuid maja ümbruses olid keskmise suurusega hangesid mul ei õnnestunud vältida kahjuks ülejäänud teed kuni raudteejaamani kõndisin sõiduteel, sest kõnniteed olid läbimatud. Raudteejaamas mind ebameeldiv üllatus see oli remondis ning ei pääsenudki tuule eest varju, vaid tuli seda kannatada kuni rongi saabumiseni ja diiselrong 0011saabuski kuni tapani sõitis ta normaalselt, kuid seal tekkiks neil väike tehniline probleem vist ning esiseime u. 10min. Sõiduaeg helistas Raul ja ütles, et Tallinnas on suur tuisk ja palju lund. Juba hommikul tuli mul peas Tallinna plaane muuta, sest väljas oli ilm väga kehva ning tuleb otsida ajaviidet kella 13 linnas. Mul oli paar plaani kas olla kesklinnas või sõita kohe peopaiga lähedale. Sain teada, Aivo linnas helistasin talle ja kutsusin ta linna peale. Diiselrong 0011 saabus Tallinna 9:20 kuskil. Esimese katsumuses torm Monikaga väljusin mina võtjana välja. Ma seadsin sammud kohe Viru keskuse poole, kus olime Aivoga kokkuleppinud kohtumisepaiga.
Tallinna linnas ei tundunud asi nii jube,kui oli meil Jõgeval. Isegi päeva peale läks linnas veel ilm selgemaks ning rahulikumaks. Võttes Jõgeva inimestega ühendust, siis rääkisid, et neil on seal ikka kõvatuul jne. Eesti Invaspordi Liidu “2010 aasta Parimate sportlaste austasustamine” toimus väheste inimeste osavõtul,sest torm Monika oli teeninud oma töö. Parimaks sportlaseks sai Kardo Ploomipuu ja paremaks treeneriks sai Kardo treener Õnne. Peale pidulikku üritust suundusin uuesti kesklinna, et sealt sooritada paar ostu ning siis seadsin sammud Baltijaama, kus võtsin ühe korralikku kõhutäie süüa.
Kell oli vist 16:15 kui läksin restoranist alla rongi ootefuajeesse. Siit algas minu reedene suurim seiklus pihta. Niipalju vahele öelda, et algul plaanis sõita koju viimase rongiga,mille väljumise aeg oli 20:09, kuid päeva peale mõtlesin ümber ja tahtsin sõita tagasi 17:10 rongiga. Tagantjärgi oli see päris õige otsus, muidu oleks kuskil südaööl tagasi jõudnud.
Alles olles vaatasin, mis teelt läheb minu rong Jõgevale selleks oli nr 4. Tablool oli veel kirjas et rong 0014 saabumise aeg 17:05. Kell jälle umbes 16:40 kui ma lahkusin jaamast perroonile ja seal oodata saabuvad rongi, mille nr oli 0013. See diiselrong saabus jaama kuskil 17:20.
Nüüd võtaks paar väljavõtet Edelaraudtee “Tuisupäevikust” Tartust- Tallinna rongist nr 0013, mida ma ootasin perroonil, et Jõgevale pääseda.
loe lisaks14:50 Kiirrong 0013 Tartust Tallinna edeneb jõudsalt ja on jõudmas peagi Jõgevale!15:20 Jätkuvasti suudavad Tallinn-Tartu kiirrong 012 ja Tartu-Tallinn kiirrong 0013 sõita suhteliselt sõiduplaanilähedases tempos.15:59 Tartust tulev kiirrong 0013 sai Kiltsist +5 min graafikule veel pöörangurikke tõttu ja liigub nüüd 20 min graafikust maas.16:06 Tänastes sõiduoludes teevad Tallinna-Tartu kiirrongide mehed ja masinad kõik, mis võivad. Tallinna poolt tulev rong on väljunud Jõgevalt, Tartust Tallinnasse sõitev rong läbinud Tapa. NB! Siiski on karta, et õhtused populaarsed väljumised Tallinnast Tartusse 17:10 ja Tartust Tallinna 17:23 võivad väljumisega pisut hilineda.17:06 Tartu-Tallinn kiirrongi 0013 eeldatavaks saabumisajaks Tallinnasse on 17:20.
Siin kohal jõuabki lõpuks rong jaama ning lõpeb minu külmetamine perroonil.
“Tuisupäevik” jätkub nüüd liinil Tallinn- Tartu rongiga nr 0014.17:40 Tallinn-Tartu rong 0212 hilineb Tartusse, saabudes 18:15. Sellega seoses viibib Tartu-Valga rongi väljumine, kuna see rong ootab ümberistujad ära. Plan väljumine peale 18:15.18:40 Tallinn-Tartu kiirrong 0014 on läbinud Tapa. Tartu - Tallinn kiirrong 015 peaks peatselt jõudma Tamsallu. Narva rongile nr 0222 tiksub vaikselt mahajäämust sõiduplaanist juurde ja praegu on see juba umbes 30 min, ent ta on jõudmas Kiviõlisse ja siiski tublisti edenenud, sihtpunkt Narva on juba kiviga visata.19:07 Tallinn-Tartu kiirrong 0014 seisab hetkel Nõmmkülas (Tapalt väljus +27), kuna Tamsalus ei tööta pöörangud. Ootab vastutulevat rongi 0015 ja pääseb lähiajal liikuma.19:28 Kiirrong Tartust on jõudnud juba Lehtse kanti ja kulgeb praegu +35 võrreldes põhiplaaniga. Orienteeruv saabumine Tallinnasse ca 20:15, reisi nr 0016 Tallinn-Tartu algus sellest tulenevalt ca 20:25 Kiirrong Tallinnast Tartusse on läbinud Kiltsi jaama ja selle liikumine on rohkem graafikust maas, 43 minutit. Kui nüüd kõik laabub, siis on oodata Tartusse saabumist kell 20:45 paiku ja tagasireis 0017 Tallinna suunas algab 20:55.20:04 Tallinna poolt tulev Tartu kiirrong 0014 on jõudmas Jõgevale. Tartu poolt tulev peaks juba Ülemiste perrooni pealt nähtav olema.20:08 Valga-Tartu-Tallinna rong nr 0213 liigub Tartu poole ca 40 minutilise mahajäämusega sõiduplaanist. Meeskonnal tuli puhastada pööranguid Kaareperes. Paraku sai hilinemine veelgi lisa, sest Pedjal tuli oodata ja läbi lasta Tartu suunas kihutav kiirrong 0014, kel täna veel üks reis ees seisab. Oh...20:57 Rindeteated jäävad harvemaks, sest enamus ronge on lõppjaamadesse jõudnud. Siiski, jäänud on viimased vaprad: 0016 Tallinn-Tartu väljus Tallinnast +14 minutit võrreldes põhiplaaniga ehk 20:23.0014 Tallinn-Tartu jõudis just Tartusse ning on ca 10 minuti pärast alustamas tagasiteed Tallinnasse. Väljumisajaks pakun 21:10.
loe lisaks
Rongile jõudes ning oodates,millal saab pileti osta koju. Arvutasin endamisi, et rong peaks Jõgevale jõudma kuskil poole kaheksapaiku kõige varem kella 19:00. Kuid paraku tuli mul eksida, sest nagu Tuisupäevikust lugeda, et me seisime enne Tamsalu peatust, et läbi lasta sealt tulevat kiirrongi nr. 0015. Tamsalu peatus oli edukalt läbitud ning sain kergemalt hingata, et nüüd enam ei jää palju Jõgevani nii umbes 20 min. Kuid saatusel või kuidas Te tahate seda nimetada,kuid rakkest läbides käis rongi all üks kõva mürakas ning rong jäi seisma. Kui vedrurist tuli välja klienditeenindaja, kes oli natukene enne seda sinna läinud. Jagab meile rahulikult informatsiooni juhtunu kohta, mis on juhtunud,et rong sõitis mingist metall asjast üle ning see lõhkus rongi õhusüsteemi ja parandamisega võib mina u 30 min kuni 2 tunnini. Seekord oli vana jumal meie poolt ning rong hakkas liikuma umbes 15 pärast ja kodulinnas olin 20:07. Kui rongist väljusin läksid vedurimehed uuesti rongi alla vaata,mis seal juhtus. Minul oli heameel, et jõudsin tervelt koju. Sellega olin ka võitnud tormi Monika.
Suured- suured tänud Edelaraudteele.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar